onsdag 10 augusti 2011

Game of Thrones - AAAA


Eftersom i princip "alla" jag känner bara pratar om tv-serien Game of thrones den senaste tiden, kände jag mig nästintill tvingad att se den nu sista veckan på semestern. Jag klarade av seriens 10 avsnitt i säsong ett på två dagar. Klart godkänd är mitt betyg och jag ger den 4 Akenkasar av fem möjliga. Lite våld o lite naket är aldrig fel i en nörds värld. Däremot har jag lite svårt när det blir allt för långa samtal/monologer som inte känns som att de tar handligen framåt, även om det är homosexuella riddare som rakar varandras bröst under tiden eller lesbisk sex i bakgrunden.

Naturligtvis har större delen av samtalen i vår spel/vän grupp rört sig om vem i serien man skulle ligga med. Innan jag såg den, har jag kännt mig hopplöst utanför i den diskussionen, men nu får jag väl bidra med mitt inägg. Jag väljer (trummvirvel): Cersei Lannister. Lagom MILF:ig för min smak, och en kvinna som inte har något emot att ligga med sin brorsa borde väl inte har några problem att ligga med en tunn, rödhårig figurspelare.

Nu får ni läsare gärna läma ert bidrag i den frågan i kommentatorsfältet, så vi kan sammanställa lite statestik över ligg-faktorn bland karaktärerna i Game of Thrones.

Sedan är det bara att vänta i 8 månader innan säsong 2 drar igång.

3 kommentarer:

  1. Det är väl egentligen ingenting att diskutera då svaret är så uppenbart:

    Daenerys Targaryen!

    På andra plats kommer den rödhåriga horan.

    För övrigt, du kan ju inte dra ner betyget med argumentet att det är för mycket politiskt intrigerande! Go back to Legend of the seeker...

    /Mattias H

    SvaraRadera
  2. Daenerys såklart. Andraplats går till horan som hänger med Lannister-dvärgen innan han tror att han ska dö.

    /Dan

    SvaraRadera
  3. Danaerys! Cersei är helt enkelt fel val Stefan.

    Övriga onödiga fakta. Jason Momoa som spelar Khal Drogo är den nye Conan i den nya filmen om ni nu inte redan visste detta.
    /Pierre

    SvaraRadera