måndag 11 februari 2013

Pirrekurr Does LBK del 2.

Jag fick sån snabb och bra respons så jag satte mig ner och flödesskrev följande:

Pirrekurr Does LBK del 2.


Efter den bittra förlusten mot Bloms Menoth blev jag informerad om att det var lunch. Jag tog rygg på lite löst folk och fick reda på att vi skulle äta pasta. Efter 200 meter stannade Dan upp och frågade efter Fredrik Spåre och Johan Zettergren. De skulle visst följa med oss. Vi väntade några sekunder, såg dem inte och gick och åt ändå.

Alla sa att pastan med soltorkade tomater var godast så jag valde en vanlig Carbonara istället. Soltorkade tomater är för italienare, jag pratar varken med händerna eller slåss i riksdagen så jag är inte italienare. Under min senare ungdom (ca 1998-2002) hände det i och för sig att jag umgicks med Manuel, en siciliansk lirare med drogromantiska tendenser. Han är faktiskt den enda jag känner som blivit arresterad för att ha försökt starta ett upplopp, och även den enda jag känner som kan slicka på sina egna bröstvårtor. När jag nu tänker på det är han även den enda jag känner som kört en Fiat Topolino från Sicilien till Norrköping och den enda jag känner som blivit utsatt för en äkta bilkapning på den ungerska pustan. Men nu glider jag bort från ämnet. Carbonaran var mycket god.

Efter en stund gled alla andra in och åt med oss. Utom Fredrik Spåre och Johan Zettergren.

När vi satte igång att spela igen så blev jag lottad mot ingen mindre än Johan "Johan_A" Adamsson. Johan rockade loss med sin Harbingerlista som såg ut typ så här:

Harbinger of Menoth (*5pts)
* Reckoner (8pts)
* Templar (8pts)
* Vanquisher (8pts)
Choir of Menoth (Leader and 5 Grunts) (3pts)
Exemplar Errants (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Exemplar Errant Officer & Standard Bearer (2pts)
Holy Zealots (Leader and 9 Grunts) (6pts)
* Holy Zealot Monolith Bearer (2pts)
Exemplar Errant Seneschal (2pts)
The Covenant of Menoth (2pts)
The Wrack (3 wracks) (1pts)
Rhupert den vidrige (2pts)
Vassal of Menoth (2pts)
Gorman DiWulfe (2pts)


Jag valde att svara med min Dr Arkadiuslista som jag kan visa er ännu en gång, men den var med i mitt förra blogginlägg:

Lista 2. Mad Science Tier 4


Dr. Arkadius (*6pts)
* Road Hog (9pts)
* Road Hog (9pts)
* War Hog (7pts)
* War Hog (7pts)
* War Hog (7pts)
* Razor Boar (2pts)
* Razor Boar (2pts)
Farrow Bone Grinders (Leader and 3 Grunts) (2pts)
Farrow Brigands (Leader and 5 Grunts) (5pts)
Farrow Slaughterhousers (Leader and 5 Grunt) (6pts)


Tierbonusarna är som följer:
1. War Hogs blir en poäng billigare.
2. Redeploya en modell/unit för varje enhet Bone Grinders.
3. +1 på Starting Rolls.
4. +2 SPD på alla bestar runda 1.

Vi spelade scenario ett vad det nu heter.

Jag tog runda två och Johan startade med att springa fram med hela sin arme med Harby i spetsen. Jag tog betet och dubbelassaultchargeade henne med mina två Road Hogs. Båda träffade och jag boostade båda skadorna. Johan sa att han hade 11 liv kvar efter det så ni kan själva räkna efter hur mycket skada jag gjorde.

I övrigt så hade jag en War Hog och brigander på min vänsterflank som slogs mot Errants. Errants blev inte helt ihjälslagna men drog sig in mot mitten så jag kom runt med briganderna på den sidan. Den sista briganden dog i typ runda sent när jag tog en free strike från en körmedlem tror jag för att skjuta ett skott på Harby. På vänsterflanken var det även en Road Hog.

I mitten stod doktorn och gömde sig bakom en obstruction medan två War Hogs, en Road Hog och Razor Boarsen slogs för sina liv mot allt han hade. Bone Grinders hängde tillbaka lite för att supporta doktorn.

Johan dödade helt enkelt mina båda Road Hogs och sedan var det roliga slut. Sakta men säkert attritionade han ner mig. Till slut hade jag en War Hog, Dr Arkadius, tre Slaughterhousers och en Bone Grinder kvar. Johan vann på scenario och det roliga var slut. Kul att Arkadius inte hade en enda skada på sig när matchen slutade i alla fall.

Ännu en match som inte var jämn, men där verkligen tärningsslagen avgjorde. Det hjälpte inte direkt att Harby slocknade direkt efter att jag fått eld på henne. Lite mer skada hade inte skadat.

Uppdateringen med nästa match kommer om ett par dagar som jag sade att den här skulle göra. Då blir det Åka av mot ingen mindre än de mustachpryddas ledare Kapten Damiano. Ska Lord Karvare, Medbringaren av den mest massiva förstörelsen kunna vinna den rysarmatchen? Stay tuned, same bat time, same bat channel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar