fredag 1 mars 2013

PirreBitter avslutar LBK Touren 1.

Nåväl. här kommer:

Pirrekurr Does LBK Tour del 4, sista delen, bättre sent än aldrig.


Efter att äntligen ha vunnit en match så blev jag lottad mot ännu en nybörjare. Han heter Per-Anton Walander och spelade typ följande Nemo3-lista:

Artificier General Nemo (*3pts)
* Stormclad (10pts)
* Thunderhead (12pts)
* Squire (2pts)
Arcane Tempest Gun Mages (Leader and 5 Grunts) (6pts)
* Arcane Tempest Gun Mage Officer (2pts)
Storm Tower (2pts)
Stormblade Infantry (Leader and 5 Grunts) (5pts)
Stormguard (Leader and 9 Grunts) (9pts)


I det här fallet saknas det 5 poäng i listan och det är så länge sedan att det kan även vara med saker som egentligen inte ska vara med. Det var en eldedikerad Nemo3 lista i varje fall.

Eftersom jag inte kommer ihåg eftersom det var för länge sedan samt att jag bara skriver den här rapporten för att jag ska bli klar så går jag direkt på det viktigaste:

Jag fick stryk. Det visar sig att bacon tillagas bra av el.

Det hela slutade med att jag hade satt eld på Nemo3 som hade ca 4-5 liv kvar. Han fortsatte att brinna men jag klarade inte av att slå tärningar och han stod kvar på ett liv. Sedan dödade min motståndare Carver hur enkelt som helst.

Jag slutade låångt ner i rullorna och för att summera det hela så gick jag 1-3 där jag vann på tid mot en nybörjare, blev krossad av Harbinger där jag med lite tur hade kunnat vinna efter två boostade PS 12 continious fire träffar min runda ett (ok, mycket tur), jag fick också precis stryk av både pSeverius och Nemo3 där jag hade tänt eld på dem och båda överlevde elden med ett liv kvar vardera.

Efter den här turneringen har jag börjat med Umbraligan, där kört två matcher varav den ena var mot eCaine där jag satte eld på Caine. Var tvungen att träffa på 12+ med boostade tärningar, gör det, lämnar Caine på 3-4 liv och sedan slocknar elden.

Jag börjar tro att det här med fire assassination inte fungerar i spelet. Tråkigt när man bygger en lista för att göra en sak. Man gör den saken, och man får pisk.

PirreBitter over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar