måndag 5 september 2011

Peking > Halmstad

Efter det jobbiga bortfallet från Augustikurret, som dränerade en bit av min WM-inspiration, ska jag ta ut min revanch på Halmstaborna genom att fara med mina fagra kompanjoner till HFF Septemberslag, och låta hämndens tärningar rulla. Lite som att sparka på en liggande om man ser till Halmstads placering i Allsenskan, där de ligger ordentligt sist. (Nu pratar vi alltså fotboll, för de nördar som inte är ett dugg intreserade av sport.)

Och jag offrar ju inte vilka dagar som helst, utan bilfärden ner på fredagen sker inte mindre än på min födelsedag. 34 långa år. Börjar bli lite jobbigt när man inser att man har hållt på med figurspel i 20 år!

Listor har jag ju nästan helt spikade då jag byggde två till Kurret, vilka jag aldrig använde. Någon av damerna Grissel eller Calandra blir det iaf, så mycket kan man ju avslöja. Sedan får vi se vem vi kompleterar med. pDoomy är ju alltid skoj att svänga till det med.

Målningsprojektet står just nu still, då jag inte fått tillfälle att möta upp Dan för att få mina vatteneffekter, men kanske framför allt på grund av:


Jag kunde helt enkelt inte vänta på att säsong två skulle dra igång, utan köpte in mig på de tre första böckerna i serien förra veckan och har där efter läst i princip konstant. Är inne på tredje boken just nu och den är riktigt bra. Läser nästan aldrig fantasy annars, förutom allt av Terry Pratchett, men den här serien har mig fast. Man liksom bara måste få reda på hur det ska gå.

Men idag eller imorrn förväntar jag mig få modellen jag ska måla i mitt målningsprojekt hem i brevlådan, så då blir det säkert till att börja pula med den. Särskilt nu när jag vet att jag ska till Halmstad o spela, det brukar alltid få upp motivationen.

2 kommentarer:

  1. Köpte du inte boxen med 4 böcker i?

    http://cdon.se/b%C3%B6cker/martin%2c_george_r._r./a_game_of_thrones_4-book_boxed_set-13598949

    SvaraRadera
  2. Nej, jag spontanköpte dem på Hageby centrum medan jag väntade på bussen.

    SvaraRadera