måndag 26 september 2011

(Ter)regn makare

Nu har jag lagt händerna på mina vatteneffekter och i går kväll började jag testa hur det var att arbeta med. Några små test innan jag ger mig på att göra basen till mitt målningsprojekt tänkte jag.

-Vad mer naturligt att göra än en liten sjö där jag kan få +2 DEF på mina Earthborn Dire Troll eller slamma ner Jacks i, för att stänga av dem?

Här är en WIP bild och jag måste säga att jag tycker att det ser bra ut hitills.


Seda ska det till ett lager vatten till och lite gräs osv. Gick åt förvånandsvärt lite vatteneffekt för att få det att se bra ut, så måhända blir det till att bygga en modulär flod.

Håller på att göra terräng till ett temat trollbord och än så länge har jag skruvat ihop lite kreilstones osv. Har en stenhydda i WIP stadium också. Här är två bilder på färdiga grejer:



Och så är Jarl Skuld beställd o betald. Kommer förhoppningsvis i brevlådan på onsdag. Jäklar vad jag ser fram mot att lira med honom. Quicken Long Riders säger jag bara!

// Över o ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar