tisdag 20 september 2011

Septemberslaget

Tillbaka i verkligheten efter helgens Halmstads-eskapader och det är dags att göra någon slags reflektion. Vi gör det i kronologisk ordning.

Fredagen:

1. Stressar hem efter jobbet och packar ihop mina grejer. Det går fort.
2. Möter upp grabbarna hemma hos Johan och vi svänger förbi MAX för ett par hamburgare att mumsa på vägen. Johan köper en trippelcheese i tron om att den kostar 15:- Den kostar mer.
3. Halvvägs till linköping inser jag att jag glömt att packa ner en Axer till Grissel-listan. Markus erbjuder sig att låna ut sin. Helgen är räddad.
4. Dan gnäller över hur sårbar Terminus är och har turneringsångest.
5. Vi stannar i Gislaved för att låta Dan kissa på Preem. Alla är överens om att den mörkåriga tjejen i kön till grillen är snyggare än sin mamma.
6. Vi lyssnar på Oleg's "Electropop" resten av resan.



7. Vi anländer hos Johan Persson och får en vägförklaring till närmsta pizzeria.
8. Vi går in på "Kebab House" och inser att det är dagcenternivå på stället. Killen som serverar oss kan inte ens prata. Pizzorna är usla. Dan och Jag spenderar hela besöket med att citera Varan-TV sketcher. Markus förstår ingenting... precis som farbror Vattenmelon.


9. Jag lägger på minnet en reklamskylt för psykiatrimottagningen "Mentalia" på väg hem.
10. Tillbaka hos Johan finner vi P-O och Kristoffer debatterandes över hur lång tid P-O skulle behöva för att få Kristoffers syrra i säng och jag undrar om hela diskussionen skulle kunna klassas som koppleri. Samtidigt spelar de Wordfeude med en fuskande kompis och Dominion. Dricker en öl.
11. Johans automatiska madrasspump visar sig vara en besvikelse, men begåvad med en bruksanvisning som påpekar att pumpen INTE ska användas av mentalt och fysiskt begränsade personer. Det är inte den enda sortens pump som vi pratar om under resan.
12. Vi somnar.

Lördag:

1. Vi vaknar och dricker snabbkaffe o äter rullabröd


2. Bilar ut till Frennarpsgården för inchekning till turneringen.
3. Packar upp och snackar lite med folk man känner.

Här antar jag att Storbagar'n ger råd till Johan och Dan om hur man sätter en surdeg eller rullar en hålkaka.
4. Första matchen mot Kristoffers Cygnar i form av eNemo. Första gången jag möter den castern och lider av de där jävla polarityfields. En Charger på en kulle med fri sikt till allt avrättar Grissel i tur 3 efter att jag iaf lyckats hugga ihjäl O'l Rowdy.

5. Match två mot KaffeMarkus och hans glada alver i form av Rahn. Jag går i fällan för hans tur två feat och han får Grissel serverad på ett silverfat. Knockad med fyra liv och utan fury misslyckas hans chargande MHA att göra skada med ett rull på 1,1,1,2. Episkt. Förlorar sedan matchen på tredje TB när tiden går ut.

5. Match tre mot Robert Jahn och återigen Cygnar. Stryker i någon form, kommer inte ihåg vilken. Grim gör entré och jag vinner på TB när tiden tar slut.


Jag tror bestämt att alla elektricitet i Strykerlistan gjort något med Roberts hår? ;)
6. Match fyra mot Tobbe "The Godfather" och hans eKaya. Får döpa om honom till Gudsmorsan då Kaya listan helt överglänser min Grimlista, med sina advanced deployade heavy beasts. En fin charge från en warpwolf och min EBDT dör och med den hela matchen. Vi spelar av matchen och lägger ner helt när Tobbe tar två CP. Då inser vi att han behöver tre och jag fortsätter en tur för att få lite attritionpoäng. Sedan vinner han.

7. Får reda på att Johan vunnit över Dan. Vänskapen flödar hos Akenkasarna.


8. Sista matchern mot Forsmark och hans troll. Calandra mot Grim. En superjämn match fram till 3:e turen, då Forsmark drar ifrån med ett par bra tärningsrull som får ut min Bomber bla. Jag glömmer o feat:a (orken börjar tryta) och Grim står helt öppen för en assassinering. Forsmark ska percis till att charga in med Calandra då tiden tar slut. Vi räknar och kommer fram till att han vinner på att han contestar ett av objetiven i destruktionscenariot. Vi lämnar in våra papper då JohanA upplyser oss om att units under hälften inte kan contesta objektiv = Jag vinner på 24-23 i attritionpoäng. Min fulaste vinnst någonsin tror jag.

9. Jag går 2-3 och hamnar på 17:e plats. Johan tar hem en 7:e plats, Dan 14:e och våran mystery player Markus hamnar på 6:e. Starkt av Markus och han är nu Trollspelare numero uno i området.
10. Vi far hemåt i natten helpepp på att göra ett lag till BSK.
11. Vi stannar på OK-Q8 och Dan konstaterar att han kan charma servicepersonal och pensionärer. Vi äter Calzone i spypåse.
12. Vi kommer fram till Norrköping.
13. Sover över hos Dan då inga bussar går hem till Sörping mitt i natten.

Söndag:

1. Åker hem. Det börjar spöregna precis när jag kliver ur bussen.
2. Kommer hem och Love frågar hur det gått för mitt skogsmonster (Feralgeist) och jag förklarar att han var as-bra då kulor o vapen bara går rakt igenom honom. Han blir väldigt fascinerad.

Tackar alla deltagare för en höjdarturnering! Nu blir det till att slipa listorna till nästa gång vi möts.

2 kommentarer:

  1. Tummer upp för: Oleg, koppleri samt den mörkhåriga tjejen.

    Tummen ner för: Kebab House, madrasspump och Epic fail-Johan (trippelcheese - roffel).

    Trevlig läsning fellow Akenkasare.
    /Pierre

    SvaraRadera
  2. Kul rapport.

    När jag har målade figurer nog att kunna dra ihop två kompetenta listor, känn ingen press Johan... ;, så kommer jag att börja tagga med på turneringar. Speciellt när jag väl flyttat till Stockholm så man får hänga lite med sina bro's!

    SvaraRadera