måndag 31 oktober 2011

Le Saboteurs BSK-Lista

Tänkte föregå listpubliceringen på Gotapair och publicera min lista till BSK bara för att kunna säga att det var här ni läste det först!

------------------------------------------
Jarl Skuld "Devil of the Thornwood" +6p
     - Runebearer warlock attachment 2p

>Mulg 12p
>Impaler 5p

Min. Longriders 7p
Max Fennblades +UA 10p

Horthol Longrider solo 5p
-----------------------------------------
35p, 18 modeller

Antagligen ingen stor överraskning att det blev Jarl. Har kört honom oavbrutet sedan han släpptes och han passar mig bra. Han är inte optimal på 35p då han behöver ganska mycket support för att fungera fullt ut, men han är för skoj för att jag inte ska välja honom.

Som jag skrivit tidigare så är Runebearer och Impaler ett autoinclude i de flesta av hans listor. Ingen överraskning att de tog sig in på listan.

MULG kom med i den slutgiltiga listan efter hårt motstånd från en EBDT. Men när jag väl bestämde mig för att inte ta med Janissa förlorar EBDT lite av sin glans då hans animus inte gör så mycket utan den portabla stenmuren.

Fennblades med UA, en nobrainer. Galen threatrange med minifeat och quicken och en av de jobbigaste tarpitsen i hela spelet redan från början. De hade dock hård konkurrens med Nysshunters, men erfarenheten med Fennblades i skarpt läge avgjorde. Det gäller att veta vad man kan o ska göra med sina enheter.

Longriders med Horthol. Tja, vad säger man? SPD 9 Longriders med Linebreaker och follow up. In your face! Är inte riktigt vän med Longriders än, men någon gång ska man väl nyttja att man köpt o målat upp en full enhet + Horthol.

Nu inväntar jag med iver onsdagens publicering av motståndarnas listor!

3 kommentarer:

  1. Min enda kommentar är att alla inte har riktigt skickat in listor i tid och att arrangörerna letar efter ett lag till. Därför kan det vara obra att lägga upp sin lista här. Men vafan, vi ska väl kunna krossa allt motstånd trots att ett lag möjligen kan veta din lista innan de gör sina...

    SvaraRadera
  2. ovan skrivet av Pirrekurr

    SvaraRadera
  3. Nu har vi en klar o tydlig anledning att hävda "den moraliska segern" om det mot förmodan skulle gå emot oss i turneringen.

    SvaraRadera