tisdag 4 oktober 2011

Jarl Skuld


Behold! Djävulen från Törnskogen är redo för slagsmål o bakhåll. Efter några kvällars pillande och mitt första seriösa försök på en lite mer avancerad bas är min nya favvo-caster klar. Är riktigt nöjd faktiskt.

Han har även börjat att få lite spel under bältet med hjälp av den oheliga trion: Vassal, Skype och Dan. Idel förluster än så länge, men jag misströstar inte. Jag börjar så smått vänja mig vid honom och vad han har för lösningar på de problem som kan uppstå på slagfältet. Testar även lite hur olika armé val synergerar med honom. Har fått lite förståelse för vad han behöver och hur han spelar de.

*Longriders blir monstruösa med honom med 14 tums threatrange
*Fennblades blir än mer irriterande
*Mulg med SPD6? Ja tack!

Ja det finns en del grejer som kommer att bli autoinkluderade i hans listor. Tyvärr är Runebearer en av de grejerna. Jarl blir otroligt fury törstig om han ska konna till sin fulla potential, och Runebearern kommer bli ett krav för att kunna slänga två magic bullet, upkeepa en spell och kasta en annan. Vilket är ungefär vad han sysslar med. Och 2p för det skäggiga trollet är allt annat än upphetsande. Känns som rent slöseri. Impalern är ett annat autoval. Men det är ingen dålig beast, så det valet kan man leva lättare med.

Om jag känner att jag hinner bli tillräkligt säker med honom så blir han en het kandidat till att bli mitt val till BSK:s lagturnering. Nu är det med största säkerhet att vi i Norrköping (med omnejd!) kommer med ett lag bestående av Dan, Pierre och jag.
Mer om det när allt är spikat.

1 kommentar:

  1. Det var inte det här som var ditt projekt va?

    SvaraRadera