tisdag 25 oktober 2011

Pimp my spelbord

Händer inte så mycket på bloggen just nu. Jobbar o pluggar och har helt irrationellt umgåtts med familjen mer än vanligt. Men det är inte helt stiltje på spelfronten. Spelar en hel del med Dan över vassal och idag "speltestade" jag min tänkta BSK lista mot mig själv i form av Amon Ad-Raza. Höjden av nördighet att spela TT mot sig själv, jag vet. Men jag kände att jag kört så mycket över vassal nu att jag förlorat ögonmåttet på det verkliga spelbrädet. Så jag körde bara lite löst för att se om jag hade koll på hur långt saker o ting sprang osv. Roligare har man haft, men man får se det precis som en elitidrottares träning inför ett mästerskap!

Har även passat på att pimpa till mitt spelbord med en kristallkrona! Jag vet, först ut att lira Warmahordes i en hammock och nu kristallkrona till spelbordet, det är klass o komfort när man spelar i Akenkaset!


Och till råga på det, kan man ana alla mina Troll o Meniter i en äkta stringhylla från 50:talet i bakgrunden. Antikrundan FTW!

Får ta och göra en serie Akenkaset-Cribs med mina fellow akenkasare. En "Halv åtta hemma hos mig" spelnördsvarianten. Det vore något. Blir nästan sugen på att fixa en riktig videokamera... kommer på idéer as we speak.

Ser iaf fram mot BSK ordentligt. Ska bli kul att komma iväg o få rulla lite tärning och kanske få sig en pilsner i goda vänners lag. Och så blir det första gången man stannar till i Borås. Bara fart förbi på väg till Göteborg annars. Blir nog en post här om min lista när den presenterats på Gotapair innan konventet.

Tills dess...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar