måndag 19 december 2011

DefCon!

Våra "kära" Linköpingsbröder i spelföreningen LBK har under sitt återkommande konvent Defcon beslutat sig för att i sista minuten klämma in två Warmachine/hordes turneringar. Som arrangör står inte mindre än Akenkasets egen JohanA, vilket borgar för en gedigen turnering. Där kommer finnas bar... det kommer finnas en bar! Bara det är en anledning att åka. Sedan kommer Narrens spel att vara där och förse oss med tenn. Bättre kan det inte bli.

Jag siktar på att köra lördagens 35p turnering och sedan ta en öl eller två i baren.

Ett av mina finaste spelminnen är från Defcon 2010, spelandes Flames of War, då  mina Hitlerjugend spöade Gustavs kommunist strelk genom att ambusha med en gruppering Flak43 i buskarna på bocage-bordet och fulkomligt kötta sönder infanteriplatta efter infanteriplatta. Efteråt blev jag bjuden på en Vodkashot i sann ryss-anda för att fira ett av de roligaste spel vi spelat.

Det var faktiskt sista gången jag spelade FoW, för sedan tog ju ett annat spel över. Ni vet vilket.

Äntligen något nytt att se fram emot!

3 kommentarer:

  1. Jag tycker det är jättekul att det blir en turnering på DefCon.
    Det är vad jag vet Sveriges bästa konvents/turneringslokal just nu.

    Väldigt synd att det bestämdes så pass sent bara, för nu är man ju uppbokad på spel i Lund istället.

    SvaraRadera
  2. Instämmer med Speedfreak.

    Tråkigt att det krockar, hade gärna spelat på Defcon, särskilt om JohanA arrangerar! Lycka till och ta många bilder till din battle report!

    SvaraRadera
  3. Tackar! Och lycka till själv på DMF, Kryddan.

    SvaraRadera