måndag 29 november 2010

Blodig Barnabas piskar stjärt

Så har jag för första gången fått känna på hur det är att möta, vad jag, och fler med mig, snart kommer att kalla för hordes fetaste caster; Bloody Barnabas.

I en liten 15p match, där jag dammade av mina Menoth för att få in lite kännsla för dem nu när jag tänkt mig  fokusera på dem ett tag, tog Dan ut Barney och hans gäng för en svängom.

Och herre min jesus, de där krokodilerna kommer att göra ett avtryck i det här spelet. Vad jag tror kommer bli en riktigt elak combo är Barney's feat och en Totem Hunter med motståndarcastern som sitt prey. Barney går fram, featar omkull motståndarna och "Totte" hoppar in och sätter spjutet i castern. Han kommer ha en äkligt hög threatrange när han kan springa förbi nedknockade modeller innan han hoppar in.

För att inte prata om krokodiler med "Iron flesh". Def 15 (16 om de valt den prayern) Arm 18 med 8 wounds är inte att leka med.

Plus att listor som inte kan hantera rough terrain kommer ha ett djävulskap att få till någon charge på viktiga enheter. Och det här med att de inte kan bli påskjtna medan de är i pölen... ayayay!

Som ni förstår så åkte jag på stordängel, och vore det inte för att Amon har groundworks (förlorar inte sin Def när han är knockad) så hade jag inte ens fått ut en enda av hans modeller. Misstänker att jag kommer slita mitt hår i lika stor utsträckning som jag gjort mot Saeryn när jag möter Barnabas. Men jag får ta det som en utmaning.

Ni andra kan ju känna er varnade.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar