tisdag 25 september 2012

YOLO! Eller Incognicon gangnam style



You Only Live Once!

Eller det stämmer inte riktigt med den här bloggen. Den blinkar ut och in ur döden likt en Blackbane raider. Ena dagen lever den, nästa är den död. Nu har den varit död ett tag, men jag tänkte skaka lite på liket.

Resan upp var som vanligt. Vi pratatde porr och listångest. Vi uppdaterade facebookgruppen och jag masserade Pierre tills dess han blev hård och fick ont. Han raljerade över att jag var tvungen att sluta eftersom JohanA sagt att Pierre indirekt vill ligga med mig för att jag är så lik David Berggren.

Resan gick snabbt (vi hade ju roligt)och snart snurrade vi runt i Sharpneck city, letandes efter en parkeringsplats. Vi fick en, i vad som i efterhand visade sig vara ett privat parkeringshus tillhörandes ett HSB hus. Hur vi senare skulle komma in fick bli ett senare problem, men Dan hävdade att det skulle lösa sig.

Vi hastade in i lokalen ca 15 min försenade och häpnade över spellokalens storlek, innan vi insåg att det var en spegelvägg. Hälsade på Johan Persson innan , försenade som vi var, var tvugna att börja lasta upp figurer för att sätta igång första matchen.

Första matchen blev mot Tommy. Det har jag iaf blivit tillsagd. Jag är oerhört dålig på namn o ansikten, men Dan känner ALLA (och så är han trevlig) så han sa att det ar så han hette.

Han körde Meniter och jag valde eDoomshaper för att det passade mot hans listor, men oxå lite för att få honom ur världen, då jag är betydligt mer bekväm med Grim. Matchen blir lååååångdragen och Tommy glömmer sina reinforcments i tre rundor vilket gör att jag kan trampla in en Mauler i ansiktet på pKreoss och rånbögmörda honom. (Tack Hugo för uttrycket, Men vem är bögen. Rånaren eller offret?)

Andra matchen blev mot Dan och eGaspy. Jag räknade med autoförlust. Min egna Mr. Muyiagi laddad med Cryx och tur mot lilla mig. På något sätt spelade jag som i trance och fick in ett perfekt feat med Grim Angus vilket gav mig en seger på 3 CP. Jag var jublande glad, och det var turneringens höjdpunkt. Dan var så trevlig och känd från Internet att det kändes som att jag besegrade en gud.

Tredje matchen blev mot Stefan (jäkla trevligt namn, men mer känd som Island) som till syvende och sist vann hela skiten. Det vart Satyxer i ansiktetrunda ett och trots ett präktigt counterfeat där Burrowers dödade kvinnor i drivor vart det pisk efter att jag shabblat till scenariot. Bra spelat av Stefan dock.

Fjärde matchen mot Tue. Xerxes brick med Tiberion och Cetrati. Mina Kreils äger högerflanken, men mina Burrowers studsar mot Cetrati med Defenders ward. Har inget att riktigt sätta emot Tiberion med Bump uppe. När Tue lyckas täcka sin sönderfallande vänsterflank med småskräp och samtidigt äga upp mig på andra sidan, ser det lite purket ut. Det blir dice down och Tue vinner på att två Kreilwarriors står 1 tum för långt från flaggan för att contesta den.

Femte matchen mot Jesus (Gustav) Cygnar. Han fintar med en Stormwall lista och jag känner mig tvingad att ta eDoomshaper, men han väljer eCain infantryspam och jag får kännslan av att jag svalt betet med hull och hår. Jag ser inte riktigt hur jag ska hantera listan och när jag känner att jag börjar bli rejält trött och mina hjärtproblem gör sig lite påminda, så spelar jag bara av matchen mest på skoj och inkaserar en ganska rejäl förlust på Casterkill.

2-3 efter en lysnade start var väl inte så lyckat, men det var små marginaler och roliga matcher förutom sista matchen då, men det berodde ju inte på Gustav, utan på mig.

Kvällen blev mycket trevlig med hemlagad Natchopaj och pretto-öl hemma hos Arlaharen i sällskap av Styvis, Pirrekurr, Muffin, Charmant och MattiasH. Akenkasets påtvingade stockholmarna sin internhumor och vi avhandlade så vitt skillda samtalsämnen som Vattenmeloner och framfall inpå småtimmarna. Pierre följde sitt diagram till punkt och pricka.


Söndagen spenderades tillbakalutade hemma hos Arlaharen efter en frukost med trippelsovel på mackorna. En av migrän utslagen Styvis försköt vår hemfärd men till slut kom vi iväg och efter en skrovmål på MAX bar det hemmåt.

Sådär, nu har jag iaf uppdaterat här lite, så får vi se om de andra kan följa.

YOLO!

9 kommentarer:

  1. David är dock inte särskilt homosexuell.
    /en som har frågat

    SvaraRadera
  2. frågat flera gånger faktsikt...

    SvaraRadera
  3. Jodu, rånbögmörda fungerar som följer: först rånar man killen (fungerar som namnet antyder bara män emellan), sedan våldtar man honom för att efteråt mörda honom. Ett riktigt gräsligt uttryck jag någon gång plockat upp från kompisar som spelat datorspel som Counter Strike

    SvaraRadera
  4. "inte särskilt" är inte samma sak som "inte".

    SvaraRadera
  5. Jag förstår inte vad Davids sexuella preferenser har med något att göra. Jag uttryckte min beundran för David och hans mycket manliga mustasch. Kan ha sagt något om att han kanske är manligare än Christian. Eftersom Johan anser att David är lik Stefan menar han felaktigt att det hela är ett tecken på att jag vill ligga med Stefan. Jag blev såklart arg på Johan. David har en manlig mustasch, Stefan är rödhårig. Jag ser inte likheten.

    SvaraRadera
  6. Stefan är så jävla lik den där killen på LinCon.

    SvaraRadera
  7. Hjälpte inte Sabotören att mina tärningar i sista matchen bestämde sig för att rulla i princip endast 5or och 6or i skada genom hela matchen. Du får klåupp mig nästa gång broheem :)

    SvaraRadera
  8. Sanningen är att även jag tycket att Davis är jäkla sexig. Betyder det att jag är narcissist? Skulle det vara en form av ego-incenst om jag rånbögmördade David? Ack ve alla dessa existensiella frågor.

    SvaraRadera
  9. Ingen aning faktiskt, men det är väl ingen som tar skada av att du testar?

    SvaraRadera