lördag 6 november 2010

Kom igen, bara en till, det vankas paj!

Kom igen nu alla spelare, en till anmälan till Peking Open och vi blir den största turneringen hitintills i Sverige!

Just nu tangerar vi rekordet på 21 från SM. Inte illa pinkat för första gången. Men vi vill såklart slå alla rekord direkt och däför tycker jag att en till där ute kan ta sitt ansvar o plita ner sitt namn.

Vi säger såhär:

Jag ska personligen baka en äpplepaj med kanel o vaniljsås till kille/tjej nummer 22 på anmälningslistan som kan avnjutas under lördagen. Hur kan ni motstå? En personlig "Akenkaset" äpplepaj står på spel!

 Le Saboteur wants you! (to eat applepie!)
Om ingen mer anmäler sig, eller om nr 22 inte dyker upp ska jag ändå baka pajen och avnjuta den själv. Så det så!

//Stefan

6 kommentarer:

  1. Jag har anmält mig. Och enligt Johan är jag nummer 22.Dessutom har jag valt att spela i Akenkasets namn, såsom en äkta Akenkasare (till skillnad från en Real Akenkasare, de som spelat i fotbollslaget Akenkaset)/Pierre

    SvaraRadera
  2. The Game is on, Markus har fått en Londonresa i present just den helgen och kan inte vara med.

    /Johan

    SvaraRadera
  3. Jag tänker gå efter anmälningslistan på DA:s hemsida. Där har ingen fått nr 22 ännu.

    Pierre har nr 15 och är således ute ur racet. Jag får be dig att skicka ut din höggravida fru i regnet och mörkret på en stege för att plocka äpplen till en egen paj, som du brukar. På fumbbl skulle detta kallas för just "Pie". ;)

    Jag tar ingen hänsyn till Markus just för tillfället. Utan är det någon som får ändan ur och blir nr 22 är det sonika han/hon som får delikatesen.

    //Stefan

    SvaraRadera
  4. Tyvärr har min höggravida fru redan tvingat ut mig att plocka ner höstens äppelskörd, ett slitigt jobb som dock kan ge avkastning i form av pajer, äppelgelé och annat smaskens eftersom hon verkar ha fått för sig att hon ska fylla frysen/skafferiet inför barnafödandet. Undrar om detta kan förklaras med något typ av biologisk bobyggarfunktion? /Pierre

    SvaraRadera