onsdag 18 april 2012

Skamlöst utnyttjande av bloggen för Pirrekurrs monetära intressens skull.

Jag ska försöka finansiera årets Lincon genom att sälja av lite terräng. All terräng är handgjord (av någon annan än mig) och modellerna på bilderna står där för att ni ska se skalan. Jag vill inte skicka på posten och ha mig, så upphämtning i Linköping alternativt upphämtning på Lincon vore det bästa. Eventuellt kan jag leverera dem med bil till Söderköping, Norrköping eller Katrineholm. Hör av er i sådana fall. Jag känner att jag är ute och cyklar lite vid prissättning om jag säljer för billigt så säg gärna till ;) Allvarligt, det var assvårt att prissätta det här, jag mottager gärna åsikter om jag kräver alldeles för mycket, men även om ni tycker att jag tar för lite betalt.

Först vill jag säga att om jag får det priset som jag begär för varje sak så skulle jag få in 2500 kronor. Men. Om jag säljer allt till en köpare så får han det till det stabila priset 2000 kronor. Dock så tänkte jag att det kunde vara något av en budgivning. Eftersom alla eventuella intäkter går till fler Conquests och/eller Road Hoggar så vill jag ju ha ut mesta möjliga. Därför sätter jag upp ett datum. Fram till den 6:e Maj får intressenter lägga bud. Det betyder att det är inte säkert att du fått det hela bara för att du hostar upp med pengarna som jag begärt, utan folk får en chans att bjuda över. Den 6:e Maj har vi eventuellt en ny ägare av allt det här. Om jag inte får in några bud alls för att jag begärt för mycket så kan ni lägga skambud, men oddsen för att jag ska ta dem är ganska låga. I alla fall idag, vi får väl se hur kåt jag är på nytt tenn den 6:e Maj.

  • Först har vi lite rör på en bas och två containrar. Kan vara intressant att veta att den ena containern går under smeknamnet "Bloodthirstern's hus". Jag vill i varje fall ha 75:- för detta lilla paket som jag kallar Containerpaketet.
Här är fyra bilder av min piece-de-la-résistance. Ett stadshus i amerikansk stil. För detta vill jag ha 250:-.



Här är två bilder av något som jag kallar Elverket. 200:-

3 bilder på ett Rhino-garage. För detta konstverk vill jag ha 200 :-


Tanktänder 1. 75 kronor.
Tanktänder 2. 75:-
Diverse Rubble. 100:-
Raserat stort hus "Stalingrad" style. 200 :-

2 Bilder på raserat hus med krater. Mycket detaljer men tyvärr lite slitage. 100 kronor.


Här är 2 st matchande gotiska ruiner. Jag tänker mig 200 kronor för båda.
Sedan har jag en byggnad som blivit rejält mejad i de hårda stadsstriderna. 100 kronor vill jag ha för den.
Härnäst kommer ett knippe barrikader av oljefat. 100 kronor för alla tre.
Någon typ av generator eller liknande på en bas. 100:-
Kratrar knippe 1 kallar jag dessa. Det är en liten död Praetorian Imperial Guardsman som ligger och är död där vid väggen. 100 kronor även här.
Kratrar knippe 2. Den stora rektangulära plattan var en gång i tiden ett minfält men skylten har ramlat bort. 100:-
En rejäl ruin gjord av GW ruiner, tårtdekorationer och individuellt lagda golvplattor. 200 :-
Här är tre bunkrar, två hela och en sönderbombad. De hela har löstagbart tak. 100:- styck för de hela, 75 :- för den sönderbombade.
Dessa tre bilder är av samma sak. Ett högt torn som gjort för att ställa en sniper i Infinity. Tornet är trasigt och måste limmas ihop lite, även en skvätt färg kan behövas på själva tornets undersida. 100:- vill jag ha.
Raserad byggnad med krater i. 150:-:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar