torsdag 5 januari 2012

Listbyggande inför Defcon och att sälja ut Blom

Igår fick jag äntligen till en match med en av mina tänkta Defcon listor mot min egen Mr. Muyiagi; Dan. Det blev en otroligt blodig match när våra listor drabbade samman och trots att Dan både fuskade och åt upp alla saffransskorpor så fick jag förnedra honom och hans Damianolista, med en 3-1 vinnst i fjärde rundan på scenariot "outflank, outfight, outlast". Listan är jag överlag riktigt nöjd med och för mig bryter den sig ut ur mitt vanliga list-tänk. Vi får se om den kan överraska lite i turneringssamanhang. Utan att avslöja för mycket kan jag iaf visa den här retucerade bilden så får ni gissa bäst ni vill vilken caster det kan röra sig om:



Har tagit lite bilder till en battlereport, men insåg att den kanske skulle bli lite väl avslöjande, så den får vänta tills efter helgens turnering.

Sedan har jag under julledigheten tagit mig tiden att skriva ihop en tactica på PP:s trollforum om hur man bäst tar sig ann pKreoss ur ett trollperspektiv. Allt för att jag ska vara så väl förberedd på att ta mig ann Blom och hans Meniter ifall jag snubblar över honom i turneringen. Men samtidigt kan den säkert vara till hjälp för många andra då den levererar lite allmäna tipps, så varsågoda att läsa på:


Nu gäller det bara att försöka spika min andralista, men i gårkväll kom jag på ungefär hur den ska se ut. Ska ta o finaliser den under dagen.

över o ut!

2 kommentarer:

  1. Men jag ville ju läsa något om Jocke Blom!

    SvaraRadera
  2. Berätta om din femteplats och vägen dit, Pär!

    /dan

    SvaraRadera