lördag 31 december 2011

Nyårskrönika 2011

Så var det dags att summera Warmahordesåret som gått. Det har för mig varit ett ganska händelserikt år som började långsamt men tog sig mot slutet.

Jag räknade med att tappa en hel del casualplay efter flytten till Söderköping i början av februari. Det går ju inte obemärkt förbi om man flyttar till en stad utan spelare, bort från den inre spelkretsen. Det blev inte så mycket spel överhuvudtaget i någon form till en början då annat i livet tog över så till den milda grad att Akenkasetbloggen låg i dvala i 7 hela månader (nytt jobb, flytt, IFK i allsvenskan och gud vet vad).
 Framåt sommaren tog det sig efter att jag hoppat på Kattcon och kommit 5:a. Inspirationen tog ny fart. Bloggen hoppade igång igen och vi for till Halmstad för att deltaga på septemberslaget. Där inkasserades en förlust mot Kaffemarcus och en 17:e plats. Men eftersom Christian kom näst sist var allt förlåtet.
Fulla av pepp bestämde vi oss ganska omgående att få ihop ett lag till BSK. Johan harklade sig dock snart och mummlade något om att han kunde vara upptagen, vilket inte var förvånande. Till slut vart det Pierre, jag och Dan som for iväg och tog, en för oss, ganska överraskande andraplats, och fick en mycket trevlig upplevelse på köpet. Där kommer spelåret 2011 sluta för min del, men jag sitter och väntar in att starta upp 2012 med Defcon redan på trettonhelgen.

2011 års:

Bästa: Andraplatsen på BSK
Sämsta: Influensan
Mitt i mellan: Trollens ny grejor i Domination
Fulaste: Legions battle engine
Roligaste: Jarl Skuld
Pulled it out of my ass: Vinnsten mot Raggy på BSK.
Ovänner: Mattias och Pierre
"Vad gör din armé då?" förlust: Gudfarsans eKaya jojo-beast lista ägde mig fullständigt på septemberslaget.
Meta dominerare: Dans Terminuslista
Bästa låt: The Baboon show "You got a problem without knowing it"
Metrosexualikon: Kryddan
Förlorade men vann: Pierre
Mest upptagna: JohanA
Slutat, men kommit tillbaka: Mattias
turneringsångest: Dan, angående alla potentiella hot mot Terminus
Känsla: Bitterhet (klart underskattad)
Nya uttryck, på väg in i nationalencyklopedin: Fista lårbenspiraten!
Misslyckande: mitt målningsprojekt som aldrig blev något av.
Plåga: Eric Saade med "Popular". Ni med barn i 4-6 års åldern vet vad jag pratar om.
Spel vid sidan om: Bloodline champions

Så vad har då 2012 i sitt sköte? Jag siktar på att komma iväg på lite fler turneringar, då jag börjar uppskatta det mer och mer. Defcon, Lincon, BSK och någon mer turnering borde vara rimligt för en arbetande tvåbarnsförälder utan körkort.

Den stora frågan är om jag ska fortsätta med trollen eller om jag ska börja använda mig av mina menoth. Trollen är mig väldigt kära och med Dominationsläppen nu under våren, lutar det nog åt att jag stannar kvar i deras trygga famn, iaf i turneringssamanhang.

Men nu är det dags att önska GOTT NYTT ÅR från mig! Fortsätt att bygga den trevligaste spelcommunityn i hela Sverige 2012!

2 kommentarer:

  1. Tack till Akenkaset för trevligt sällskap på 2011 års turneringar. Hoppas innerligt på fler tillfällen under 2012 och dessutom har jag en innestående revansch att plocka ut. Både mot Dan och Stefan. (Inte mot Pierre och JohanA). Ses nästa år!

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år broder.

    För mig blir det en, jäkligt oförberedd (med flyttplaner och annat som håller mig 100% upptagen) turneringspremiär så jag ser fram emot att inleda mitt offentliga Warmahordande detta år.

    Keep it real.

    SvaraRadera