lördag 9 oktober 2010

Inventering

Har städat min figurhylla idag för att få lite ordning på min växande hög med Trollbloods och Menoth. Färdigställde 7 Burrowers och en Fellcaller igår och tänkte att det skulle se bra ut om jag fick lite ordning på mitt virrvarr av halfärdiga figurer uppe på bokhyllan.

Tog samtidigt tillfället i akt att inventera allt och då självklart publicera listan här på bloggen med en notering av vad som återstår att färdigställa! Inte en aning om vad ni får ut av det, men man måste ju ha lite kontinuitet på inläggen.

Casters:

pMadrak Ironhide - halvmålad
pHoarluck - omålad
Grissel Bloodsong
Grim Angus
Gunnbjorn -omålad

Heavys:

Blitzer
Bomber
Mauler
Mulg

Lights:

2x Impalers -1 halvmålad
Axer
Slagg
Pyre -omålad

Troops:

Full Champions
Full Fennblades -7 halvålade
Full Dygmies - 3 omålade
Min. Longriders
Min. Kreilstone

Solos:

Whelps
Stonescribe Chronicler
Champion Hero
Fellcaller
Horthol -omålad
Alten Ashley -omålad

Det blir totalt 118p trollbloods. Någon som är på ett 100p slag!?

Självklart har jag en liten lista på vad jag vill införskaffa härnäst, och den ser ut som följer:

Calandra Truthsayer
Scouts
Bomber (till en småskoj Gunnbjorn lista)
Gatorman Posse
Earthborn Dire troll

Ingen direkt rangordning på dom, men Calandra är iaf först. Jag har ju sådan jäkla otur med tärningarna (Stefan-tärningar eller att göra en Stefan rullning, är vedertagna uttryck i mina kretsar, och syftar till hur man genomgående kan rulla under snitt i match efter match) och Calandra kan i viss mån negera min naturliga otur och få mig att rulla hyfsat bra. Och det är väl värt sina pengar!

I veckan väntar nästa match i Ligan mot herr PG himself; Johan och hans Cygnar! Då ska väl mina Burrowers få slippa möta abominations! Äntligen!

//Stefan

1 kommentar:

  1. Jag tror jag kan pressa upp mina Khador i 146 pts.

    /Tommy

    SvaraRadera