onsdag 6 oktober 2010

Ytterligare två förluster

Så var Dan över igen för vårt sedvanliga tisdagslir. Denna gång hade han med sig sin nykomponerade "Tiger" lista. Referensen till den tunga tyska tanken passar väl då hans lista involverar 3 stycken heavys med alla ARM buffar Legion har tillgång till. Alltså ställdes jag mot 2 st Scythean, 1 Carnivean och eThagrosh + lite support. Och... ARM 22 Scythenas är inte att leka med!

Vi hann med två matcher då jag i min första match inte tagit tillräkligt med saker som kunde hantera högt ARM och som lök på laxen spelade riktigt dåligt. Förrlusten kom som ett brev på posten för Grissel.

I andra matchen bytte jag ut henne mot Calandra, slängde in Mulg och en Mauler, fennblades och Dygmies.

Det resulterade i en av de mest svettiga matcherna någonsin. Jag ska presentera er bilden av hur det såg ut när jag åkte på förlusten:




Som ni ser hade jag ett rejält övertag inför Dans tredje tur, min Mauler och Mulg var oskadade, och Dan hade bara tillgång till en halvskadad Scythean och Thagrosh. Men I WarmaHordes är det inte över förrens the fat lady sings, och i detta fall var det inte Calndra som stämde upp för allsång.

Thagrosh har precis blåst av sin spray och reducerat Calandra till 3 ynka i liv. Scythenan låg KD:ad i närstrid med de fyra fennbladen rakt söderut, reser på sig, chargar Maulern, tar fyra freestrikes som med 1p! missar att hugga bort Mind från honom och assultsprayar sin spray rakt i ansiktet på Calandra som dör efter failat toughtest.

Applåder till Dan som lyckades med en en riktigt bra manöver och tog hem segern!

//Stefan, snatching defeat from the jaws of victory since 2009!

5 kommentarer:

  1. Carnivean är det ju! Scytheans har inga sprays din noob. Dessutom var det Spirit du var nära att freestrikea bort, men arm22 med animus och Thagrosh +2 arm spell gjorde saken lättare. Glöm inte att Calandra brann också! Tärningarna var på min sida!
    /Dan

    SvaraRadera
  2. Kul. När det spelas mot mig då blir det inga fotreportage på intranätet. Det verkar som om den gode sabotören försöker bygga upp ett rykte om sig av att alltid förlora, eftersom matcher där han vunnit inte ens omnämns på bloggen ;)/Pierre

    SvaraRadera
  3. Schyyyyyy!

    Jag försöker ju mörka inför turneringen!

    SvaraRadera
  4. Dan är awsome och spelar rätt fraktion! ;)

    SvaraRadera