torsdag 23 september 2010

Webmastern raljerar #5 Infanteriiii!

Jaha, då har det kommit till att välja mitt primära val för innfanteri. Det som trollen är så bra på. Vad har jag att välja på?

Full Champions
Full Fennblades
3st Longriders

Okej, nu är ju Longriders kavalleri, men i listan fyller de lite av samma funktion som iaf champsen, så de får räknas in här.

Fennbladesen är tarpit enhet som ska binda upp och dö medan andra enheter gör jobbet, medan både Champions o Longriders är enheter som ska "göra jobbet" så att säga. Det stora valet här är hur jag vill spela listan och vad för andra enheter jag har.
Jag kan känna att fennblades blir lite överflödiga, då jag hoppas att Burrowers kan fylla lite av samma funktion som dom. Går allt som jag vill, så har burrowers rusat in, dödat lite och låst upp en hel del av motståndaren redan i runda två, och då har de gjort det som fennbladsen skulle göra, vilket enligt spelidén med den listan jag funderar på, gör dem lite överflödiga. När deras UA kommer ut blir det en helt annan femma, då de på sin minifeatrunda kan göra jobbet själva, men fram till dess... njaaaa. Jag gillar dem skarpt, och har nog använt dom i varje match på något sätt, de senaste tio gångerna. Men nu har jag lite av en annan lista i tankarna. Plus att jag faktiskt inte har målat upp så många av dom ^^

Kvar står valet mellan Championer och Longriders. Svårt. Jag gillar Longriders, men de är så få och jag har haft lite problem att använda dom. Har lite svårt att få ut deras fulla potential. Championerna är superstabila, även fast dom också är få. Och så är de långsamma. Men de i den här listan så ska de vara 2:a våg och då kan deras SPD vara tillräckligt. Plus att de har en hög överlevnadsgrad med ARM 18 och Tough. Champs får det bli iaf till en början. Bara för att i möjligaste mån irritera motståndaren!

6+3+5+10+10= 3p

1 poäng återstår i den här uträkningen, men beroende på vilken caster jag tar så får jag -5 eller -6, så i realiteten så återstår det en hel drös med poäng för lite mer supportgrejer, eller kanske till o med en till lightbeast!

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar