tisdag 28 september 2010

Första omgången i ligan

Då kör vi igen. Känner mig bättre idag, även om jag känner mig lite snurrig imellanåt. Men den som väntar på något gott, väntar nästan alltid för länge!

Det var storsamling i NROK:s lokal med mig som bjöd på fika, då jag fyllt år. Fick en Menoth bok och en Trollblood bok av mina kära akenkasare. Trollboken har inte kommit än, men då har jag något att se fram mot!


Johan går igenom upplägget flankerad av Dan o Mattias K















Mattias D o Marcus mumsar födelsedagsmacka.















Pirrekurr samkvämade och fick sig en match mot Johan






















Mattias H fattades då han insjuknat och det kastade om spelomgången lite. Matcherna som hann spelas var:

Stefan vs Dan: 0-1
Tommy vs Marcus: 0-1
Mutantias vs Mattias K: 1-0

Kvar är matchen mellan Johan o Mattias H denna omgång. Då Johan o Pierre tog sig en match, som Pierre gick o vann, var det flera som hävdade att Pierre skulle räknas som stand in för Mattias H, men jag tror Johan får nöja sig med skammen över förlusten!

En liten battlereport från min o Dans fight då:

Min lista blev tillslut:

-----
Grim Angus

Impaler
Bomber


Max Champions
Max Burrowers
Min Fennblades


Fellcaller
Stonescribe chronicler
-----

Dan ställde upp med:
















-----
Rhyas

Nephilim soldier
Shredder
Carnivean
Scythean

Blighted ogrun (5st)
Blighted nyss shepard
The Forsaken
Warmonger warcheif
-----


Tur 1:

I stridens hetta glömde jag ta bilder på de första rundorna. Men jag vann första rundan och avancerade upp med allt, placerade bombern centralt bakom en mur och klämde in impalern o Grim i en skog till höger. Burrowers grävde och resten av infanteriet gick i mitten.

Dan avancerade allt framåt även han.

Tur 2:

Impalern får iväg en critical smite på Scythean, burrowers poppar upp och chargar hela hans centrallinje! Looking good!


















Det är vid den här tidpunkten Dan påpekar att han har tre! Abominations inom 3 inch från Burrowers.... *sigh*. Det hade jag ju absolut inte tänkt på. Klarar första, men felar andra. Inte ett skott går iväg. I desperation chargar fennblades upp mot Ogryna, men felar även de sitt test och står o glor i baskontakt. Redan här kände jag väl åt vilket håll det barkade. Stonescriben lägger iaf "Heroes tradgedy" på burrowers o hoppas på lite knockade modeller i nästa tur.

Dan käkar upp i princip alla burrowers, avancerar och har ihjäl en bunt fennblades oxå.
Carnivean assultar upp och får iväg en spray på min fellcaller som dör, lite turligt, men ack så jobbigt.

Tur 3:

Jag rusar upp med Grim och feat:ar och låser det mesta i hans armé. Champions och bombern gör processen kort med Carnivean, men Fennbladsen felar återigen sitt abominationtest och står o glor. Impalern kastar lite på nephilim soldier men gör inte så mycket skada. I slutet såg det ut såhär:



















Har för mig att Dan feat:ar tillbaka i sin tur och Ogryna äter upp alla utom den sista fennbladet. Scythean och Ryhas går loss på champions och jag tror att det stod 1 kvar efter rundan. Nephilim slutar i B2B med Grim... Döden kryper närmare.


















Tur 4:

Jag dödsrycker lite med Bombern och Grim, men kan inte göra något utom att falla tillbaka mot min bordskant.

Dan slaktar vidare och till slut chargar Nephilimen Grim och hugger honom i två delar.
Game over!

Slutsats:

De satans Legion har ett svar på tamigfaan allt! Jag byter till Menoth! Tvi!

//Stefan

3 kommentarer:

  1. Tips från coachen: Champinjon-hjälten har cmd 10 och commander, inte många troll lägger benen på ryggen med honom i närheten. Surt att det skulle avgöra matchen.

    SvaraRadera
  2. Trevlig läsning! Får önska dig lycka till i kommande ligamatcher! :)

    SvaraRadera
  3. Jag går med på att Pierres match räknas som min!

    /Mattias H

    SvaraRadera