tisdag 8 november 2011

Bilder från BSK

Slagen på fingrarna av Dan när det kommer till battlereports så länkar jag helt sonika till hans tråd på Gotapair så kan ni läsa hur det gick i det stora hela.

Akenkasets bravader ur Styvis synvikel

Här kommer lite kompleterande bilder med komentarer:

1. Vi anländer till lokalen och finner till våran stora förtjusning att den är riktigt fräsch och att den unkna och svårandade luften vi allt som oftast får uppleva i trånga källarutrymmen packade med nördar inte kommer att vara ett problem.


2. Pierre slår sig ner och känner sig nedslagen. Spelmässigt skulle han fortsätta så under större delen av turneringen, men han kom ändå två. För det är ju lagvinsterna som räknas, eller hur?

3. Att suga på tummen är inget för en riktig figurspelare. Då suger man hellre stock. Förlåt, MÅTTstock ska det förstås vara! Eller måttband... whatever!

4. Om man tittar noga på spelbrädet kan man se att Blackbane har kissat på sig och att den våta mörka fläcken sprider sig så att Impalern får kiss på fötterna. Nog för att Cryx är ofräsht odöda redan från början, men kom igen!

5. Pheew Pheew! Casterkill i andra rundan via magic bullet. Jarl i sitt esse. All heder åt Anders, det är jäkla svårt att hålla koll på alla placeringar när man möter magic bullet för första gången. Särskilt under tidspress.
6. De vulgära o minnesvärda slappar i soffan.

7. De rakade skallarnas kamp. Halmsta-terrorn mot sveriges odiskutabelt största metrosexuella ikon. Vad de kämpar om förtäljder inte historien.

8.  Turneringen höjdpunkt. Jag var nog så utspelad man kan vara och gör ett riktigt desperado-move. Ni vet, antingen lyckas man eller så dör man nästa runda. På något sätt jämkar univerum alla dåliga slag jag gjort och låter mig skjuta ihjäl Mortenebra med ett par helt ostatistiska rull. När jag inser att jag lyckats, svartnar det för ögonen, men jag tror jag utför någon slags dans där jag står på mina knän och skakar händerna i luften likt en frikyrkopastor under lovsong.

9. Men lika glad är Raggy för det.


10. Lysande Sickan! Dags att slagga och det ultravioletta ljuset avlöjar gamla spermafläckar i Pierres Hultsfreds-sovsäck. Han hävdar att det är stearin, men Dan o jag har sett på CSI och vet bättre.


11. Jag väger för och nackdelarna med att sova i sovsalen.


12. Jag tror Dan spelar sten, sax, påse mot sig själv och att han just dragit två saxar. Eller så är han glad över att ha spöat Damiano i sista matchen.

13. I vilket fall är Jocke Rapp lite ledsen i ögat.


14. Cutie Mark Crusaders tog hem tredjeplatsen. Rakt översatt antar jag att det blir "Söta Marks förkämpar". Av allt att döma tror jag att de syftar på Mark Levengood, för han har ju sin mumindalska charm. I vilket fall tror jag Jonas mer än gärna vill vara med i gruppen.


15. Andraplatsen till Akenkaset. Det är vi väldigt nöjda med. Särskilt Pierre.

16. Och värdiga vinnare blev Bring a Gun to a knifefight. Vetskapen om att vi slog dem under turneringen gör att vi igentligen är bättre än dem. Ville bara säga det. ;)

17. Priset som vi vet igentligen betyder mest; Pommacen för sistaplatsen går till Get of my lawn! Glöm inte bort grabbar att det ger er rättigheten att ta smeknamnet "Pommac" fram tills den vandrar vidare vid nästa tillfälle.


Tack alla för en rolig och bra turnering och ursäkta för alla homoerotiska vinklingar i inlägget. Det bara blev så.

//Stefan

2 kommentarer: