måndag 21 november 2011

Meniterna växer

Efter att jag och Pierre (och hans nya något bittra och fraktionsdevalverande alter ego "KaffePierre") delade på en tvåspelarbox med Khador respektive Menoth har jag börjat titta på hur jag ska ta mig vidare från min Amon Dervish-spam lista. I lådan låg pKreoss och jag måste säga att detta gamla med ack så stabila val till caster lockar mig.

Nyckel till detta ligger i att Trollen har förskräckligt lite redskap för att handskas med både offensiva och defensiva buffar. pDoomshaper är det säkraste valet och han är i ständig kamp om sistaplatsen bland trollcasters. Här har har jag nu en caster som är i andra änden av skalan och som har det som jag saknat så hett, nämligen purification och Lamentation. Detta är ren ondska i spellform och jag formligen älskar att sätta feta pinnar i hjulet på motståndaren med purification. Hans feat är väl legendariskt vid det här laget och har hängt med så pass länge att krokodilerna har hunnit kopiera det.

Jag gillar Defenders ward på Temple flameguards. De figurerna är några av mina favoriter. Jag gillar Reckoners och Vanquishers och de passar som handen i handsken i en pKreoss lista. Fyll på med den vanliga dosen av Menothsupport och jag har bara ett sista val på ca 8-10 poäng att göra för att få en högst kompetativ lista. Dags att fundera på en lista till tomten.

Nästa gång jag ger mig ut på turnering kan det mycket väl vara med The creator of man i ryggen. Vi får väl se.

Ska försöka få upp bilder imorr'n på lite nymålade saker.

1 kommentar:

  1. Som alla vet är Minions den hetaste av alla fraktioner, och särskilt den halva av dem som utgörs av Farrows/Thornfall Alliance. De är så kompletta att det är som att trycka på en stor autowin-knapp.

    /Pierre som försöker distansiera sig från Kaffet.

    SvaraRadera