lördag 26 november 2011

Förhoppningsvis en blodig lucia

Jag, Johan och Dan styr kosan till Stockholm den 10/12 för att rulla tärning i en 16 manna turnering... förhoppningsvis. Dagen efter att vi lagt ut pengarna för våra tågbiljetter inser arrangörerna att de inte har någon lokal att vara i efter att det skett en miss i planeringen. "Epic fail" på nördspråk. Men skam den som ger sig, Stockholms Fina Grabbar verkar ha gett sig tusan på att lösa det hela och vi i Akenkaset Baby Crew har förtröstan om att det hela löser sig så att vi inte lagt ut pengarna i onödan.

Blir till att spela troll igen, bara för att jag inte tror att jag kommer hinna få hem de figurer som jag behöver till min pKreoss lista, än mindre hinna måla upp dem. Nu är det iof inget målningskrav, men det är ju alltid roligare att ha en fullt målad armé.

Frågan är bara om jag kommer köra vidare på Jarl eller gå vidare till andra casters som jag inte spelat så mycket. Måste klura lite på det. Det är ju ingen rankad turnering, så man kan ju köra lite casual och testa modeller man inte kör så ofta annars. Länge sedan jag luftade min Blitzer bla.

Håller tummarna för att warmachine-boxen mellan SFG och ABC blir av så vi kan gjuta blod på vågorna i luciatider. Casual violence is always the best!

7 kommentarer:

  1. Baby Crew?

    Ni, speciellt Pierre, kan aldrig vara Baby Crew ju! Ni är ju 1% hardcore. (Är det nån som vet nåt om gängbildning så är det jag, det kan du inte bestrida.)

    Ni tillhör AP, Akenkaset Primary Assembly!

    SvaraRadera
  2. APA ska det såklart vara.

    SvaraRadera
  3. Vi är hardcore när det kommer till bäbisar. Jag och Stefan har ju lyckats impregnera våra kvinnor två gånger var minst, och lägg till detta uppfostrat de små monstren i ett par år i alla fall. Det kan inte du bestrida. Baby Crew (har ingen aning om vad Stefan menade egentligen)

    Dessutom är jag hardcore non-hardcore. Det finns ingen som bakbinder sig själv så hårt när han ska göra armélistor som jag. Omöjliga tierlistor, sanslöst dåliga kombinationer av modeller och en förmåga att alltid älska de där modellerna som ingen annan vill ha. Det är fan tur att jag bara har två bestar att välja mellan och tre enheter till min fraktion, då kan jag ju i alla fall inte välja ännu sämre kombinationer.
    /Pierre

    SvaraRadera
  4. Jag fattar inte ett smack.
    /Dan

    SvaraRadera
  5. Inte nog med alla jävla mammabloggar nu ska skiten dras in i ett Anrikt klubbnamn i nån form av icke konformistisk kupp?!!

    WTF? WTF!?!

    Iof rätt gäng-likt att skapa inre konflikt som splittrar klubben och alla "4-ever"-tautueringar måste suddas ut.

    Och Pierre, den där strävan att sudda ut Kaffestämpeln går inget vidare.

    Dan: Håll bara med mig.

    SvaraRadera
  6. Jag håller med Mattias.
    /Dan

    SvaraRadera
  7. För er som inte fattar gjorde jag mig lite rolig över de olika namn som framför allt huliganer/firmor tar. Baby/young brukar betäckna de i firmorna som är ynglinar. Självklart måste vi försöka vara så tuffa som möjligt och jag funderar på om vi inte alla borde börja använda skinnvästar? Vad tror ni?

    Sedan var ju APA mycket tuffare än ABC, det får jag hålla med om Matte.

    SvaraRadera