torsdag 22 mars 2012

Örebro - ur Le Saboter's POV

Sådär ja... Nu när Dan tagit tag i det hela kan man ju inte vara sämre. Efter vad som känns som den årliga intressedippen under februari (i mångt o mycket pga min totala uppgång i IFK Norrköpings försäsong) så är suget tillbaka för att se till att Akenkaset behåller platsen som Sveriges bästa WM/H blogg!

Även om bloggen varit slumrande i ca 2 månader har mitt Warmachineengagemang inte på något sätt varit lågt. Några hårda matcher mot Dan över Vassal har hållt hjärncellerna i trim. Och när jag av ren tur lyckades sälja av min samling Wowtcg kort för en skön slant kunde jag investera i lite nytt tenn. Och om SR 2012 försöker styra om listorna till mer snabbspelade listor o mer beasts/jacks så... ja... går jag väl mot strömmen genom att casha up för:
Gatorman Posse
Min. Scattergunners
Scattergunners UA
Min. Kreilwarriors
Kreilwarriors UA
Grundbox Boomhowler o company.

Det är 27 st mediumbaser infanteri för den som är intresserad av exakta siffror.

Listbyggarknölarna har gnuggast och nu på torsdagskvällen har jag finaliserat mina två listor. Dessa två kommer jag inte avslöja, även om det knappt är någon risk att någon läser här längre. Men jag dristar mig att säga att jag kommer spela troll.
Med mycket Khador och warmachine över lag anmält till Örebro har jag gått mot en anti-hög DEF lista och en anti-hög ARM lista. Det borde kunna hantera det som jag ställs mot. Ja, förutom Johans j*vla Zaal lista om han tar den. Och vem faan kan hantera eGaspy!?

Ska iaf bli kul att få spela sina första matcher med SR2012 och testa på lite nya scenarion. Vi får se hur det går. Förhoppningsvis kan jag ta lite bilder och låta Dan skriva sina putslustiga battlereports.

//Le Saboteur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar