torsdag 22 mars 2012

Road to Örebro: Scenarion är för posers.


Efter tips från Rickard så ska jag kolla in scenariona lite närmre.


Incoming:  Jag har inte spelat denna men den ser rätt fräsig ut. Skjut ut motståndarens Artillery Emplacement och tvinga honom att komma mot dig. Det fungerar visserligen bara för ena Legionlistan. Hm.

Close Quarters: Upphottat Killbox med cirkulära zoner att kontrollera. Låter bra för båda mina faktionsval.

Demolition: Bullrush mot mitten! Det här ser riktigt skoj ut! Lär funka bra för samtliga tilltänkta listor utom min eLylyth-lista.

Envelopment: Flankscenario! Jag har övat en del flankscenarion både mot Pierre och Stefan. Jag gillar att deploymenten tvingar ihop infanterisvärmar i några av scenariona, jag har haft rejäla blobbar som nästan deployat närmast ytterkanten. Det här kan nog gå att spela på 2 sätt, antingen helt strunta i att plocka poäng och attritiona ner motståndaren genom att parkera i den zon han ska scorea i, altnerativt rusa mot sin egna poängzon och lämna lite strötjafs för att contesta.  Reinforcements funkar säkerligen ypperligt som störpjäser när dom kommer in. Jag känner inte att någon av mina Legion eller Cryx-listor har massiva övertag över varandra i det här scenariot men det kan komma att ändras efter att jag faktiskt spelat den.

Jaha, tack för tipset Rickard. Jag måste besluta mig om faktion/listor imorrn kväll och jag är fortfarande kluven, men nu är jag mer eller mindre mästare på scenariona. Allt som är felaktigt är givetvis falskinfo jag sprider till övriga deltagare (det är iofs bara Stefan, Pierre och kanske Johan som läser det här ändå). Två stora frågor återstår, kommer Johan ställa in och jobba istället och var fasen är Joakim Bjelkås? Han borde spela.  Imorrn kväll kommer någon snajdig uppdatering med vad jag beslutar mig för!

/aDan

1 kommentar: