onsdag 28 mars 2012

Road to Örebro - Tale of a Subpartisan del Två.

Wall of Metal eller Hur Det Gick När Jag Spelade Mot Epic Stryker För Första Gången.
När vi kom tillbaka efter att ha ätit de mycket goda kebaberna från Bagdad (Lite trist att de som jobbade bytte kanal från arabisktalande TV till MTV när vi kom in) var det dags för nästa match. Jag skulle för första gången någonsin få möta eStryker. Jag har piskat banan med pStryker ett par gånger med mina grisar, jag har även krossat eNemo två gånger och gått 1-2 mot eCaine men aldrig spelat mot Cygnar över huvud taget med Khador.

Bakom rodret för eStryker stod Gustaf Linderup aka Jesyce. Dan hävdar att det uttalas Jay-Z eftersom han är så jäkla gangsta (Dan alltså), själv uttalar jag det Jay-sitch-E bara för att vara annorlunda mot Dan. I verkligheten har jag ingen aningen om hur det uttalas. Den gode Jesyce var dock en trevlig motståndare och han hade följande lista (ungefär, jag har glömt en del):
eStryker
Squire
Stormclad
Ol' Rowdy
Max Boomhowler + Captain Murdoch
Max Sword Knights + UA (jag är lite osäker här, men jag tror det stämmer)
Journeyman Warcaster
Archduke Alain Runewood
Black 13
eEyriss
Gorman

Scenariot var att slå ihjäl varandra i två cirklar i mitten. Återigen vann jag slaget och valde sida så Jesyce fick köra först. Fienden avancerade över hela linjen men i vanlig ordning hoppar jag till det intressanta. Jag sköt ut en hel drös troll trots deras 4+ tough. Jag har nog aldrig sett så många missade toughrolls faktiskt. Kvarvarande troll samt Sword Knights studsade rejält på Shockgtroopers, inte en enda Shocktrooper dog. Mina Mortars dödade en Black 13 men det var på min vänsterflank som det skulle avgöras.

Mina mur av tunga jacks blev chargeade av Ol' Rowdy samt Stormclad. De lyckades enbart döda Decimatorn och som svar slammade min Marauder omkring Ol'RowdyStormcladen, Harkevich featede medan Black Ivan gjorde en charge på liggande Ol'Rowdy och sköt något bös bakom striden. Berserkern träffade Stormcladen med något tror jag men gjorde typ ingen skada.

Nästa runda slog först StormcladenBerserkern utan att döda den, Gorman gick då fram och kastadeBlack OilBerserkern samt Stormcladen. Kommer inte ihåg vad, men något dödade även berserken efter detta. Ol' Rowdy reste sig och slog på Black Ivan, inget hände typ. Jag hade Jeysyce där jag ville ha honom. Han stod still på mina två väggar av högt ARM medan min Deatstar sprejade ner det de kom åt med sina farliga musköter.

Nu skulle jag gå på offensiven. Ol'Rowdy dog när jag slammade honom in i Stormcladen igen med min Marauder och jag dödade lite längs hela linjen. Harkevich lämnade skyddet av en skog han stått i hela tiden för att istället ta skydd bakom Maraudern och Black Ivan och med wreck markers runtomkring sig. Nu skulle jag vinna det här.

BOOOM. Har ni sett eStryker göra sin grej någon gång? Han kastade någon cool movementspell och stod helt plötsligt bakom min linje av metall, Runewood hade precis innan förklarat för honom hur man tar sig över döda jacks på bästa sätt och han chargeade Harkevich. Jag vet inte hur mycket skada han gjorde, 27? Det var astronomiskt i alla fall. Det var bara att gratulera den gode Jesyce.

Trots förlust i de två första matcherna var jag nöjd. Jag hade spelat ganska bra, förutom min okunskap om eStryker och kunde gå med huvudet högt som Plura sjunga. Jag snackade lite med Muffin, hörde att han också gått med två förluster och skojade lite med honom att det var dags att vi fick mötas, vi har aldrig spelat mot varandra men snackade en del på Defcon.

Fortsättning följer i:
Road to Örebro - Tale of a Subpartisan del Tre.
Bigger Wall of Metal eller Hur Jag Åt Fikabröd Till Middag

4 kommentarer:

  1. Rolig läsning. :)

    Och ja, eStryker vill man nog generellt hålla ifrån sin caster. Lite som Butcher.

    SvaraRadera
  2. Det är fett true att vägra läsa på korten när du möter assassincasters. Inte som Dan som läser på scenarion i förväg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du och jag Rickard. Vägra läsa korten for life.

      Radera
  3. Ibland hjälper det inte att läsa scenariona, man måste tydligen förstå dom och komma ihåg vad allt innebär också.

    Du skriver för snabbt och för bra, jag har börjat påta på min rapport men jag kommer inte på något roligt att skriva. Formsvacka!

    SvaraRadera