lördag 31 mars 2012

Road to Örebro - Tale of a Subpartisan del Tre.

Bigger Wall of Metal eller Hur Jag Åt Fikabröd Till Middag
Nästa runda började omgående. Jag blev mycket riktigt ihopparad med mannen med det snyggaste efternamnet i hela Warmachinesvärlden: Miranda. Dock vill han kalla sig för Muffin och det ska jag göra hädanefter.

Muffin kunde välja mellan att spela eGaspy eller Mortenebra. Han valde Mortenebra och hans lista såg ut ungefär såhär:
Mortenebra
Deryliss
Deathjack
Reaper
Slayer
Slayer
Stalker
Stalker
Tartarus
Min Banethralls + UA
Necrosurgeon + Stitch Thralls
Max Mechanithralls
Warwitch Siren
Warwitch Siren

Jag inser att det inte kan stämma då det är en hel massa för mycket poäng. Det viktiga var att det var en massa jacks med två sirener, McThralls samt Banethralls.

Jag vann återigen initiativet och valde sida så Muffin fick börja. Vi spelade ett scenario där man antingen kan ta kontrollpoäng genom att ta ett interaktivt objektiv i mitten, eller så kan man ta motståndarens cirkel som ligger snett bakom objektivet till vänster.

På min högerflank så avancerade McThralls jättefort och en Stalker försökte komma runt mina linjer. Jag möter upp med Black Ivan, Harkevich och min Dödsstjärna. SOm tur är för mig missar Muffin att flytta med sin Necrosurgeon och på en runda skjuter jag ihjäl alla McThralls utan en med Dödsstjärnesprej, samma runda feater jag och Black Ivan dödar den sista McThrallen innan han chargear in i en Slayer tror jag. Harkevich och Joe tar han om den ensamma Stalkern och Necrosurgeonen som senare springer upp in i zonen. Som vanligt avgörs det hela på min vänsterflank.

Där får jag in en synkroniserad charge över Muffins linjer på min featrunda. Berserkern slammar in i Deathjack, missar men det tar Deathjack två rundor att ta kål på honom och ge sig in i striden. Decimatorn tar sig an en Slayer och en Bane Thrall tillsammans med Maraudern. Samtidigt håller mina Shocktroopers en sköldvägg mellan dessa två strider. Som svar ger sig Banes på dem och studsar ordentligt. Det blir ett grindande av sällan skådat slag och jag förlorar nästan ingenting utan maler sakta ner hela linjen.

Till slut måste Muffin desperat försöka ta sig igenom med en trample till Harkevich med Deathjack (som för övrigt kastat en miljon Doomspirals på Berserkern och därför är Harkevich ganska skadad). Som tur är för mig så stämde mitt ögonmått medan Muffins inte gjorde det och han stannar mellan objektivet och Maraudern.

Muffin blir så där uppgiven som man blir när ingenting funkar och min sista runda så står Mortenebra, en Stalker och en Reaper i min offensiva zon. Reapern har jag för övrigt kastat dit i ett försök att träffa Mortenebra med Black Ivan. Den landade på något annat, Deryliss tror jag. Jag laddar upp Ivan med 3 fokus och Maraudern med 2. Muffin ber mig om att bli dödad av Black Ivan. Jag lyssnar inte, utan slammar Reapern över Mortenebra med Maraudern och båda dör rejält.

Jag wipear hela Muffins armé och det tar sin lilla tid så vi är sista paret ut i den här rundan med någon minut till godo. Jag inser nu att vi glömde att när jag dödar Mortenebra så inte bara får jag poäng för att ha dödat hela hennes battlegroup (det fanns ju en Stalker kvar) utan dessutom ska man ju räkna kontrollpoäng, så där borde jag fått en. Nåja, så kan det gå.

Snabbt som attan göres nya pairings och mer om det kommer komma i:
Road to Örebro - Tale of a Subpartisan del Fyra.
Cassius' Clay eller Pirrekurrs Värsta Match i Mannaminne

1 kommentar:

  1. Jag gillar dina rapporter. Jag tror att det är något med din spelstil som skapar resonans.

    SvaraRadera